dinsdag 24 december 2013

Wat ga ik doen in 2014!?!?

Crochet Along


Nog een week en dan zitten we al weer in het nieuwe jaar! En ik weet wat ik dan ga doen! Er zijn namelijk een paar dames (Tertia Mulder en Jolanda Verschiere) die het initiatief hebben genomen om het komende jaar een deken te gaan haken. Nu zal je denken, wat is daar zo bijzonder aan? Nou, ze gaan dat doen door iedere week een deel van het van origine Engelse patroon in de Nederlandse vertaling te publiceren op de Facebookpagina "Dutch Crochet, a granny a day 2013". Dit doen ze 42 weken lang en als het goed is heb je dan als resultaat een super leuke deken in je eigen favoriete kleuren.

Ik heb er super veel zin in en weet nu al dat ik iedere week vol verwachting ben over het nieuwe deel van het patroon. Om alvast een klein tipje van de sluier op te lichten. Dit is de "originele" deken,



Vind je haken ook zo leuk en lijkt het je een goed idee om met deze actie mee te doen? Dat kan. Je hoeft je alleen maar aan te melden bij de Facebookpagina "Dutch Crochet, a granny a day 2013" en verdere informatie volgt dan vanzelf vanaf 3 januari 2013. Bij de bestanden op betreffende pagina staat trouwens al een pdf file met info over de voorbereiding. (Hoeveel garen heb je nodig en hoe groot wordt de deken dan?)

Er zijn nu al ruim 600 hakers die mee doen met dit initiatief, doe jij ook mee?

Als laatste wil ik iedereen een hele fijne kerst en een goede jaarwisseling wensen. Tot in 2014!!


Groetjes,  Corine

3 opmerkingen:

  1. Jaaaaa ik ga ook meedoen en kijk uit naar het eerste deel. Ben heel benieuwd naar al die verschillende dekens. Fijne dagen, groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Amarins! Ik ben ook heel benieuwd! Succes volgend jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik doe mee! Na 42 weken een fijne deken erbij en een boel nieuwe steken geleerd!
    Fijne kerst!

    BeantwoordenVerwijderen